LindAndersson på besök!

Inom kursen "Global Omvärld och Transformering" behandlas olika faktorer som påverkar ett företag. En sådan faktor är social media, vilket var ämnet för tisdagen och fokus låg på hur man som mindre företag kan förhålla sig till detta och hur man kan dra nytta av det.

 

Vi hade äran att träffa Jessica Sollander och Martin du Hane från LindAndersson som berättade som företaget och hur de resonerar kring social media. LindAndersson var partnerföretag till MATIX förra året och Jessica student, så det är extra kul att de kom på besök.

 

Vi fick en inblick i hur Jessica med kollegor har behandlat frågorna och hur de praktiskt arbetar med det dagligen. Ett grundligt arbete innan de satte igång tror de är nyckel till en bra närvaro i de sociala medierna. Vad står vi för? Hur vill vi uppfattas? Hur ska tonen vara i det vi berättar? Vad ska vi berätta om? Frågor likt denna bearbetades och mynnade ut i en strategi som sedan sattes i verket.

 

"Bestäm innan hur ofta ni ska uppdatera. Sätt ett rimligt mål och håll det", berättar Jessica. Hon säger även " Drivkraften att finnas på olika sociala medier måste komma från människorna på företaget själva. Det kommer inte funka om ledningen beslutar detta. Det måste finnas ett personligt engagemang, annars blir det inte gjort."

 

Lyssnarna gick ifrån föreläsningen med matnyttiga tips på hur man som litet B2B-företag kan dra nytta av att finnas inom social media. Stort tack till Jessica och Martin!

Nyhetsarkiv

Länkar

Senaste nyheter